Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole mają trwać 45 min. Czy w przedszkolu także?
Na podstawie § 16 ust. 1 w zw. z § 6 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz 1591 godzina zajęć z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej prowadzonych w przedszkolu w formie zajęć rozwijających uzdolnienia oraz zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym trwa 45 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie klasy drugiej realizują program języka angielskiego w zakresie rozszerzonym. Grupa jest jednak bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o poziom języka - są w niej zarówno uczniowie bardzo dobrzy, planujący studia na filologii angielskiej, jak i osoby, które zakończyły rok z oceną dopuszczającą i nie chcą podchodzić do matury z angielskiego na poziomie rozszerzonym. Po konsultacji z uczniami w klasie trzeciej chcielibyśmy utworzyć w tej klasie dwie grupy - "bardziej" i "mniej" zaawansowaną. Pytanie dotyczy drugiej z wymienionych:
1. Czy nauczyciel może wybrać dla tych uczniów podręcznik na poziomie niższym niż realizowany w klasie drugiej, żeby pomóc im dobrze przygotować się do matury na poziomie podstawowym? (w klasie pierwszej i drugiej przerobiono większość treści z poziomu rozszerzonego, brakujące można uzupełnić w klasie trzeciej, ale nie w takim zakresie jak w grupie "zaawansowanej").
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto decyduje o przyznaniu godzin ponadwymiarowych dla dyrektora szkoły? Czy jest nim organ prowadzący, czy nadzorujący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak często powinna być dokonywana ocena pracy nauczyciela? Objęłam stanowisko dyrektora, są nauczyciele, którzy nie mają oceny pracy po 15 lat, 20 lat. Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może nie udzielić w ogóle dotacji na oddział przedszkolny przy szkole podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie, jeśli liczba dzieci została zgłoszona do 30 IX roku poprzedzającego rok budżetowy? We wpisie do ewidencji istniejemy jako szkoła podstawowa. Przed przejęciem szkoły przez stowarzyszenie w szkole podstawowej był oddział przedszkolny.W SIO wykazujemy istnienie oddziału przedszkolnego ale nie dostajemy na niego ani złotówki.Tłumaczeniem jest brak zapisu o oddziałach przedszkolnych w ustawie o systemie oświaty. Drugie pytanie: czy szkoła podstawowa (kadra) może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dla dziecka uczęszczającego do oddziału przedszkolnego? Zajęcia były i są prowadzone, gmina otrzymała pieniądze ale nie chce nam ich przekazać.Trzecie pytanie: które kontrolne arkusze ministerialne przewidywane w roku 2011-12 dotyczą szkół/ przedszkoli/ zespołów wychowania przedszkolnego niepublicznych na prawach publicznych prowadzonych przez stowarzyszenie, a które nie dotyczą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym można utworzyć stanowisko dyrektora do spraw pedagogicznych? Czy konieczne jest spełnienie w tym przypadku konkretnych warunków przez placówkę i czy osoba, która miałaby zajmować to stanowisko musi mieć jakieś konkretne definiowane prawem kompetencje? Zaznaczę, że w przedszkolu organem prowadzącym i dyrektorem jest ta sama osoba.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe