Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniam 13 nauczycieli i 6 pracowników obsługi. Likwiduję etat intendentki. Czy muszę tej osobie wypłacić odprawę? Dałam 3 miesięczne wypowiedzenie.
Zgodnie z ustawą z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, pracownikowi przysługuje odprawa w związku ze zwolnieniem z powodu likwidacji stanowiska, jeżeli pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników.
W pytaniu podano, że w szkole jest zatrudnionych 13 nauczycieli i 6 pracowników obsługi. Jeżeli do tej 13 wliczony został dyrektor szkoły, to nie ma Pani obowiązku wypłaty odprawy. W przeciwnym razie szkoła zatrudnia 20 pracowników (nauczyciele, obsługa i dyrektor, który równiez jest pracownikiem szkoły) i wówczas odprawę należy wypłacić.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracodawca ( szkoła) zatrudnił pracownika na umowę o pracę na czas określony na okres 6 miesięcy tj. od 01.03.2016 do 31 .08.2016 r. (umowa w ramach robót publicznych). Następnie zawarł z nim kolejną umowę - tym razem na trzy miesiące: od 1.08 2016 r. do 31.11. 2016 r. Po zakończeniu umowy i upływie ponad 2 lat - pracodawca chce zawrzeć kolejną umowę na okres od 1.03. 2019 r. do 28.02. 2020 r.(umowa w ramach robót publicznych). Czy zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, ta trzecia umowa na czas określony staje się z mocy prawa umową na czas nieokreślony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o radę dotycząca zatrudnienia nauczyciela. Od 1 września zatrudniłam nauczyciela stażystę w oddziale przedszkolnym na czas usprawiedliwionej nieobecności nauczycielki przebywającej w szpitalu. Nauczycielka niestety zmarła. Czy należy z dniem śmierci wystawić stażystce świadectwo pracy i zatrudnić ją na czas określony do 31 sierpnia 2013 r. czy sporządzić aneks do poprzedniej umowy? Chodzi także o umożliwienie odbycia stażu i uzyskanie stopnia nauczyciela kontraktowego.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole pensum pedagoga wynosi 22 godziny. Czy w ramach pensum mogę zlecić pedagogowi prowadzenie z uczniem zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej typu: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające umiejętności uczenia się i inne z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Czy pedagog może w godzinach planowanej pracy pójść na płatne zastępstwo, a później odpracować swoje godziny?
- Czy jako dyrektor bursy mogę skorzystać z urlopu dla poratowania zdrowia i czy starosta może odmówić udzielenia urlopu?
- Czy nauczyciela kontraktowego można zatrudnić na rok, a następnie odnawiać umowę co roku na kolejny okres w miarę potrzeb kadrowych przedszkola?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe