Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z nową podstawą programową do szkoły podstawowej zajęcia komputerowe oraz język obcy są zajęciami obowiązkowymi, czy ocena roczna z tych zajęć powinna być oceną opisową I czy ocena z religii pozostaje oceną stopniową, np. dobry. Czy ocena z dodatkowych zajęć np. drugiego języka obcego w klasach I-III może być oceną stopniową.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r.w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 11. 4. Klasyfikacja roczna w klasach I-III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, zgodnie z § 13 ust. 3 i § 15 ust. 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki lub surdopedagogiki lub tyflopedagogiki może pracować jako nauczyciel wspomagający w oddziale integracyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.
Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w szkołach i oddziałach nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia w szkole ponadgimnazjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy uczeń w ostatniej klasie szkoły ponadgimnazjalnej kończąc 24 lata w ciągu trwania roku szkolnego ma prawo do jej ukończenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w klasie I szkoły podstawowej otrzymał zgodę na edukacje domową (art. 37 ustawy Prawo oświatowe). Czy w klasie IV konieczny będzie ponowny wniosek rodzica i kolejna zgoda na edukację domową, czy ta wydana w klasie pierwszej obowiązuje do końca szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. Moje pytanie dotyczy nadgodzin dyrektora.Ile nadgodzin może mieć dyrektor szkoly, którego pensum wynosi 10godz.tygodniowo?Organ prowadzący nie reguluje tej kwestii w regulaminie wynagradzania nauczycieli.Dziękuję za odpowiedż.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzając rekrutację na zajęcia w placówce wychowania pozaszkolnego muszę uwzględnić ich kontynuację? Czy mogę pominąć w rekrutacji kontynuację zajęć i przeprowadzać rekrutację od "zera"? Czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe