Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ocena z języka niemieckiego w klasach IV-VI wliczana jest do średniej ocen rocznych? Od klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018, następnie w klasie V- w roku szkolnym 2018/2019 i w obecnym 2019/2020 w klasie VI z godzin organu prowadzącego wprowadzono dodatkowy przedmiot- język niemiecki w wymiarze 2 godzin. Wszyscy rodzice uważali, że jest to przedmiot nadobowiązkowy, dodatkowy i nie wlicza się do średniej ocen rocznych. Czy fakt wprowadzenia języka niemieckiego z godzin jednostki samorządu terytorialnego do rozkładu zajęć jako obowiązkowych, zaopiniowanych przez Kuratorium Oświaty w arkuszu organizacji pracy szkoły nie oznacza, że ocena z dodatkowych zajęć jest wliczana do średniej? Czy brak opinii rodziców (zgody na piśmie i braku poinformowania, że zajęcia wliczane są do średniej) może być powodem do nie wliczania ocen klasyfikacyjnych rocznych do średniej?
Brak przekazania rodzicom informacji, że ocena z dodatkowych zajęć edukacyjnych będzie wliczana do średniej, nie zwalnia szkoły z obowiązku prawidłowego obliczania średniej z ocen ucznia, ani też nie wymaga uzyskania zgody rodzica w tym zakresie, skoro zagadnienie ustalania tej średniej uregulował wyraźnie ustawodawca. Na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 ze zm.) uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć. Dodatkowymi zajęciami edukacyjnymi są zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania, organ prowadzący wyraził zgodę na ich prowadzenie, a dyrektor wprowadził je do rozkładu zajęć, zgodnie z art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 w zw. z § 3 ust. 5, § 4 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany powinnam zawrzeć w Statucie przedszkola zgodnie z art. 322 ust.1 z 14 grudnia 2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeśli w szkole Stowarzyszeniowej działa Oddział Przedszkolny i Punkt Przedszkolny przy szkole to należy w Akcie założycielskim szkoły ośmioletniej to umieścić?
Np: Zakłada się z dniem 1 września publiczną ośmioletnią szkołę podstawową z oddziałem przedszkolnym i punktem przedszkolnym działającym przy szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwach klasy VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony termin do którego dyrektor szkoły jest zobowiązany zatwierdzić programy nauczania? I jaką formę prawną to przyjmuje (decyzja, zarządzenie czy uchwała rady pedagogicznej)?
Czy zatwierdzane programy są na rok szkolny czy cykl nauczania?
Podobne pytanie dotyczy programu wychowawczego szkoły i programu profilaktycznego (rok szkolny czy cykl nauczania) jeżeli cykl to każda klasa ma inny, a to przecież nie ma sensu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe