Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła niepubliczna o uprawnieniach publicznej działająca 4 rok, będzie zobowiązana na nowo złożyć wniosek o rejestrację ? Czy to wynikać będzie z projektu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej ? Czy z jakiś innych ?
Projekt zmiany ww. rozporządzenia dotyczy wyłącznie szkół publicznych, natomiast nie obowiązuje w szkołach niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej, a ponadto z jego treści w ogóle nie wynika wymóg ponawiania wniosku o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie publicznej szkoły (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12319300/katalog/12557558#12557558).
Obecnie nie trwają żadne prace nad wprowadzeniem do art. 168 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. obowiązku ponawiania wniosku o uzyskanie wpisu do ewidencji niepublicznych szkół. Z kolei w pytaniu nie podano typu niepublicznej szkoły, co nie pozwala wskazać, czy ewentualnie osoba prowadząca niepubliczną szkołę ma lub miała jakieś obowiązki w związku ze zmianą wpisu niepublicznej szkoły do ewidencji w związku z reformą oświaty na gruncie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kiedy kończy się I semestr nauki w szkole podstawowej (i do kiedy należy dokonać wszelkich podsumowań), jeśli ferie zimowe przypadają od połowy do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły na Radzie pedagogicznej ustnie poinformował nauczycieli o chęci przeprowadzenia oceny pracy wybranych nauczycieli. Czy w związku z powyższym musi jeszcze poinformować ich w formie pisemnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stosunek pracy z dyrektorem szkoły niepublicznej ustał z dniem 11 kwietnia. Do organu prowadzącego wpłynął wniosek w dniu 4 maja o dokonanie oceny pracy. Czy organ prowadzący ma obowiązek dokonania oceny pracy osoby, która była dyrektorem i jednocześnie pracownikiem 8 m-cy, a wniosek o dokonanie oceny pracy składa kiedy już nie jest ani dyrektorem, ani pracownikiem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można stworzyć etat wicedyrektora w szkole z 10 oddziałami? Nadmieniam, że jest to zespół (przedszkole - jeden oddział, szkoła podstawowa - trzy oddziały z klasami I-III oraz gimnazjum - sześć oddziałów)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozpoczęłam prowadzenie poradni i mam pytanie dotyczące rozumienia przepisu. W ustawie ws. oceniania i klasyfikowania uczniów (3 sierpień 2017) jest zapis, że: - „§ 6. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawno- ściami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psycholo- giczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. -2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Moje pytanie dotyczy ust. 2 tego paragrafu. Jeśli uczeń ma orzeczenie na jedną z wymienionych niepełnosprawności to czy w tym orzeczeniu ma to być wyraźnie zaznaczone w treści, że uczeń ma być zwolniony z nauki drugiego języka? Rozporządzenie mówi tylko, że zwolnienie „może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Co to w praktyce oznacza? Przepis nie jest do końca precyzyjny... Dyrektorzy szkół domagają się zapisu w orzeczeniu, ale to nie jest precyzyjnie ujęte wymaganie. Różne placówki różnie to definiują... Czy dyrektor bierze orzeczenie z uwagi na autyzm, w tym ZA i zwalnia ucznia z drugiego języka czy musi dodatkowo zawnioskować rodzic, na co wyraźnie wskazuje ust. 1? Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku ucznia z wymienionymi niepełnosprawnościami wystarczy taki zapis, czyli określona w rozp. potrzeba zwolnienia ucznia z nauki dugiego języka i wówczas takie zwolnienie może nastąpić? Od czego uzależnione jest to „może”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe