Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w gimnazjum uczeń może mieć oceny celujące na półrocze i koniec roku za opanowanie bardzo dobrze materiału z danego przedmiotu czy ma mieć ocenę celującą? Wcześniej były oceny celujące za wiadomości wykraczające poza obowiązkowy materiał.
Ocenianiu bowiem podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. (W szkole policealnej nie ocenia się zachowania ucznia). Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodach oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy godziny nauczania języka obcego w grupie 5 - latków w przedszkolu wchodzą do podstawy programowej w ramach tych 25 godzin, czy będzie to 26 godzin do realizacji dla przedszkolaka? Jakie pensum będzie miał nauczyciel w tej grupie, gdy języka będzie uczył ktoś inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do odpowiedzi eksperta z dnia 2018-01-03 w sprawie finansowania doskonalenia nauczycieli w szkole stowarzyszeniowej, proszę o odpowiedź.Czy dofinansowanie może być także realizowane z dotacji otrzymanej z JST, po uprzednim spełnieniu wymienionych w odpowiedzi kryteriów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy stowarzyszenie prowadzące sześcioletnią publiczną szkołę podstawową na mocy umowy zawartej z gminą ma obowiązek do 30 czerwca przekazać gminie statut szkoły, wykaz nauczycieli i zobowiązania o których mowa w ustawie wprowadzającej prawo światowe? Czy obowiązek ten dotyczy tylko szkół niepublicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. Z tytułu pełnienia funkcji dyrektora pobieram wynagrodzenie, które jest rozliczane z dotacji oświatowej. Z racji posiadanych przeze mnie dodatkowych kwalifikacji i braków kadrowych prowadzę z dziećmi zajęcia z j. angielskiego, a także zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Czy za prowadzenie tych zajęć należy mi się wynagrodzenie? Do tej pory, go nie pobierałam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Praca w młodzieżowym ośrodku socjoterapii wynosi 26 godzin pensum. Grupa wychowawcza powinna wynosić 12 wychowanków czy 10 ? Zaznaczam że socjoterapeuta prowadzi swoje zajęci osobno.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe