Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie obowiązki ma dyrektor przedszkola i nauczyciele gdy do placówki zostaje przyjęte dziecko obcokrajowca?
Przepisy rozdziału 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. „Kształcenie osób przybywających z zagranicy” oraz § 3 i inne regulacje rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, Dz.U. z 2017 r., poz. 1655 nie nakładają na dyrektora i nauczycieli żadnych szczególnych obowiązków w związku z przyjęciem do przedszkola dziecka przybywającego z zagranicy. Dziecko ma obowiązek realizowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego, natomiast przepisy nie zobowiązują do organizowania dla niego przykładowo dodatkowych zajęć nauki języka polskiego. W razie problemów adaptacyjnych, za zgodą rodzica dziecko powinno zostać objęte pomocą psychologiczno – pedagogiczną - § 2 ust. 2 pkt 12 i § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowawca złożył wniosek o wydłużeniu etapu edukacyjnego dla ucznia w klasie III szkoły podstawowej specjalnej, otrzymano pozytywną opinię zespołu zgodnie z prawem oświatowy ale rodzic nie wyraził zgody na wydłużenie. Co można zrobić w tej sprawie gdy dziecko jest dopiero kila miesięcy w szkole specjalnej i ma trudności w opanowaniu wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka została zatrudniona na rok. Czy dyrektor mógł nie wyrazić zgody na otwarcie stażu na nauczyciela mianowanego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe